December 21 is coming up!




yeayyyyyyy!! i'll be officially 21 dalam 11 hari lagi!!! can't wait!!! huhuhu 
oh hari nie nak ceritakan perasaan lahir pada bulan disember, bulan terakhir bagi segala bulan dan bulan yang dinanti2kan oleh pelajar sekolah.. sebab apa? sebab boleh cuti selama SEBULAN!! bulan lain ade? xde kan..hee so ia sangat2 excited! okay lets go to our topic today. Sebelum tu..


Assalamualaikum dan salam sejahtera (◕‿◕)


perasaan lahir bulan 12?


bagi saye, ia adalah bulan yang palinggggggggggggggg OHSEM.. why?

sebab kita akan rasa diri lebih muda daripada yg lahir di awal & di pertengahan tahun. secara automatiknya saya mengelarkan ia sebagai bulan awet muda!hahaha kenapa? sebab memang kita awet muda pun.
 opsss... sebabnya kita boleh mengambil UPSR, PMR dan SPM pada usia yg muda! its mean kita menjawab exam pada SEBELUM tarikh lahir kita atau kita sendiri TIDAK cukup umur! erti kata lain kita 
nieyh dikategorikan sebagai org2 yang bertuah!.hehehe see.. it's so amazing rite? TAPI bila pk2 balik parah jugak kalau nak kena tunggu cukup tahun baru boleh exam, jadi orang2 ketinggalan la saya nanti L




bulan yang boleh disambut dengan KELUARGA. kenapa? 

sebab kita masih di mood "CUTI" bagi pelajar dan bulan yang paling ramai orang pergi bercuti, dalam waktu yang sama boleh celebrate bufday together ß yang nie paling BEST, pasti adik-beradik lain kejelesan disitu. kebanyakkan ibubapa akan memilih bulan 12 sebagai bulan untuk membawa anak mereka melancong dan yang paling menarik mereka akan memilih tarikh yang bersesuaian atau bermakna seperti tarikh lahir anak2 .. kenapa? sebab mereka ingin menyambutnya sama2 sambil holiday. wahhhhhh! sangat terharu kan kan kan? 2in1 gitu! holiday + sambut bufday. bagi ibubapa, mereka boleh jimat kos, jimat masa dan tenaga. Dengan itu boleh mengeratkan lagi hubungan silaturrahim sesama keluarga. Alhamdulillah J


ku ingatkan panas sampai ke petang, tapi hujan di tengahari.. eh betul ke pepatah aku nie? so same goes to bulan 12, ada juge perkara2 yang pahit bila lahir bulan 12?


PERTAMA:  ic/ kad perkenalan



mesti masa kita darjah 6. Kita dok menyending2 kawan, "eh kau da wat ic ke?" "nak tgk IC kau jap boleh?". "esok nak pergi buat IC, cant wait". bla.bla.bla pasti mase nie kita rase tergangu kan? kita pun NAK jugak buat ic, nak tengok wajah comel kita tu diKADkan..hehehe yela masa darjah 6 kan da rase diri tu besar, kalau de IC apetah lagi J





KEDUA lesen kereta / motor

yang nie memang topic paling famous bila kita di usia 16/17 tahun.. saat2 yg dinantikan untuk memperolehi lesen memandu. bagi yg lahir bulan 12, kita2 sume nie kena lah tunggu sehingga kita betul2 cukup umur. so sad.. L tapi bagi aku, walaupun lambat bagus jugak sebabnye bila usia aku CUKUP 17 tahun, kita sudah pun tak ade komitmen dengan study, SPM pun da lepas. so kita boleh concentrate sepenuh mase pada satubende.. J





AKHIR daftar mengundi

yang nie la saat yang aku tunggu2kan sekarang. aku mahu pergi MENDAFTAR! pernah jugak membebel, rugi la dorg sebab TAK dapat undi aku. 1 undi tu berMAKNA tau! bak kata mama 1 undi mampu merubah dunia..haha betul ke? lalala bila tiba saat ini nanti aku nak (X) ape yg aku rase betul dan patut..hehehe aku nak menjadi seorang yg bertanggungjawab kepada negaraku tercinta. Wahhh!! Patriotik sungguh aku J








lastly sweetnya bila berumur 21 tahun ♥  .






let's take 1 minute to selawat syifa 

Allahumma salli 'ala Sayyidina Muhammadin, 
tibbil qulubi wa dawaaaeiha, 
wa `afiyatil abdaani wa shifaaaeha, 
wa nuril absari wa diyaaeiha, 
wa'ala alihi wasohbihi wabarikh wasallim..

 ok DONE! salam ISNIN! 




#jaga diri.jaga iman.jaga hati
 sumber: google image

Comments

Popular posts from this blog

jimat tapi Mewah dalam Majlis Pertunangan

10 Tempat Free di Langkawi

Korean food in kuantan