muffin coklat kukus in da house!!



Assalamualaikum dan salam sejahtera (◕‿◕)



-----------------------alkisah disebalik muffin coklat kukus.-----------------------------

mama: akakkkkkk!! jum teman mama pergi kedai. mama nak beli tempat penyangkut langsir nie cepat la siap akak..
aku: ye ma, jap2 akak solat jap.hehe (malasnye nak keluar. demi mama ayuh!) :)



-------------------------pekan semenyih-------------------------------------------------

mama: ala akak, kedai tuh tutup la.
aku: iye la ma, kan tauke kedai tue nak sambut CNY.
mama: tak ape la kak, jum g kedai hardware.



-----------------------20minit kemudian--------------------------------------------------

aku: mama, nanti singgah the store sekejap boleh?
mama: kenape?
aku: nak beli barang sekejap. akak ingat nak buat muffin.hehe
mama: tau ke bahan-bahannye?
aku: tak tahu. tapi ade nieyh.hehehe


 (sempat lagi catch pic resepi muffin)hoho



------------------------------pasaraya the store------------------------------------------

mama: cepat la akak, da petang nie. g cepat cari bahan kamu tuh.
aku: okay ma!. mama2, gula perang kat mane? serbuk koko nak guna mane satu?
mama: gula perang tak ade la akak, xpe la guna gula biase je. cuma tak bape cantik la tekstur die.
aku: okay2. suma da beli. jum pulang mama, tak sabar nak buat nie.hehe



---------------------------------rumah---------------------------------------------------

okay, lepas solat maghrib je, jum kita buat muffin coklat kukus.
selepas bahan A dan bahan B sudah di adun, Moh ler kita kukus! 


kukus

kukus

kukus


tada~


nie lah hasilnye.hehe okay la kan? 1st trial. ;)

Thanks for reading! :)


Lets take 3 seconds to zikir 
SubhanAllah
Alhamdulillah
Allahuakbar
ok DONE! Salam Ahad!

#jaga diri.jaga iman. jaga hati
p/s: dalam resepi tu aku tak copy 100% la ade + dan - nye.hehe 
sumber : muffin


Comments

Popular posts from this blog

jimat tapi Mewah dalam Majlis Pertunangan

10 Tempat Free di Langkawi

Korean food in kuantan