Youth park ---> Straits Quay with L.O.V.E

Assalamualaikum.

minggu nieyh abang bam datang bersama Encik C saya.hehe
siapa Encik C tuh ek?

zZzzzZzzzZzZzzzz!!

abang bam datang penang sebab aku minta die temankan adik die kat sini.hee antara sebab lain minggu nieyh kena teman tok. jadi rumah tok ke tempat keje jauh jugak la georgetown -> bayan lepas transport pun takde, suruh la abang bam saya tuh hantar kan pergi dan balik *heaven* (dalam kepala siap pikir dah boleh bangun lambat la pasni, sebab pi kerja ada orang hantar.)hihi manja tak saya? *Sengeh*

oleh sebab abang bam temankan sampai hari isnin nieyh je, aku pun ajak die p jogging hari nieyh. die tanya nak jogging kat mana? kau tahu ke tempat? Lailahaillallah tak percaya pulak die nieyh. aku pun bagi direction kat die, masa nak sampai tuh terlepas pulak, nasib boleh U-TURN.hihi 

so, kami berjogging di YOUTH PARK! sangat excited, mula2 abang tak nak pi, die kata kita jogging tepi pantai je la. alaaaaa.. jog apa tepi pantai? ingat awan nano ke?hihi jom tengok telatah kami adik-beradik di sini! *kenyit mata*


abang bam buat demo!hee


aku pun nak jugak, tapi xsampai bawah macam bam sebab takut jatuh!hee


penat hiking, jalan sini jap, ada skateboard! (bam tinggalkan aku) *crying*


nieyh la serba sikit yang ada di sini :) *letak muka love sebab over excited naik tuh*haha


lepas penat berjogging, kami pi BATU FERRINGHI! tapi picca takde la, sume phone simpan dalam kereta. sebab dua2 budak nieyh nak terjun pantai.hehe








next kami pi TESCO, membeli belah.hehe tok pesan beli barang basah. nak masak! then kami singgah sekejap kat STRAITS QUAY! sebab sebelah dengan tesco tuh je. bila masuk je jalan ke sana, terpegun dengan bentuk rumah kat sana, sebelah mall straits quay nieyh. macam rumah kayu, tapi susun guna batu bata.U.N.I.K! tak sempat nak take pic, sebab kejar masa nak balik rumah. nanti TOK risau.hihi





Cantikkan tempat nieyh?hehe pergi tergesa2, tak sempat nak explore lama2 kat sini =( 

sekian.


Jom berzikir! (lagukan ya!)

Hasbi Rabbi Jallallah
(cukuplah Tuhan bagiku Allah Maha Agung)

Mafi Qalbi Ghairullah
(Tiada di dalam hatiku kecuali Allah)

Nur Muhammad Sallallah
(cahaya Muhammad selamat atas NYA)

Haqqul Lailahaillallah
(Benarlah tiada Tuhan selain Allah)

#jagadiri.jagaiman.jagahati
p/s: ini lah Encik C saya! hee 

Encik C aka Si Merah ;)

nak tidur dah? baca doa tidur jum! 
Bismikallahumma ahya wa amut 
(Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mati)
selamat malam! esok ingat nak pi PESTA penang, JOM? 

Comments

Popular posts from this blog

jimat tapi Mewah dalam Majlis Pertunangan

10 Tempat Free di Langkawi

Korean food in kuantan